حضور ۲ گروه سرود مسجدی جنوب کرمان در جشنواره صدای انقلاب 

حضور ۲ گروه سرود مسجدی جنوب کرمان در جشنواره صدای انقلاب 

تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: در جنوب کرمان گروه های سرود مدافعان حرم و شهید پایدار از جمله گروه های سرود شاخص مسجدی هستند که در جشنواره صدای انقلاب، شرکت می کنند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در طرح ملی ایران قوی، جشنواره سرود صدای انقلاب است که ذیل رواق سرود برگزار می‌شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان با بیان این مطلب که ۲۲ بهمن آخرین مهلت شرکت در این جشنواره است، افزود: در راستای شرکت در این جشنواره گروه های سرود شاخص مسجدی سرودهای خمینی ای امام و ایران ما را اجرا کرده و کلیپی از این اجراها را در سامانه بچه های مسجد بارگزاری می کنند.



وی بیان کرد: در جنوب کرمان نیز گروه های سرود مدافعان حرم کانون فرهنگی هنری مصباح و شهید پایدار کانون فرهنگی هنری ولایت از جمله گروه های سرود شاخص مسجدی هستند که در ایام الله دهه فجر به منظور شرکت در جشنواره سرود صدای انقلاب، این سرودها را به صورت خیابانی و پاتوقی در سطح شهرهای علی آباد و جیرفت اجرا کرده و سپس کلیپی از اجرای خود را در این سامانه بارگزاری می کنند.


خوبی زاده ابراز کرد: یکی از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان در راستای جذب نوجوانان به مساجد و کشف استعدادهای نوجوانان در زمینه سرود، راه اندازی دوره های آموزش سرود در تعدادی از کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: کانون فرهنگی هنری مصباح نیز طی سال های گذشته سعی کرده با برگزاری دوره نغمه های آسمانی، این استعدادها را کشف و پرورش دهد و بر همین اساس در پرتو این دوره آموزشی، ۵ گروه سرود در سطح کانون های مساجد این منطقه راه اندازی شد.


وی اظهار کرد: گروه سرود شهید پایدار نیز برای جذب نوجوانان به مساجد در این ایام کرونایی، فراخوان استعدادیابی سرود ویژه رده های سنی نوجوانان ارائه کرده و اقدام به آموزش دوره های مجازی سرود کرده است.


خوبی زاده ادامه داد: گروه سرود شهید پایدار یکی از گروه های برتر کشوری است که تاکنون در جشنواره های مختلف حائز رتبه شده است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان زبان هنر را یکی از ابزار های موثر در انتقال ارزش های دینی و انقلابی در جامعه برشمرد و تاکید کرد: مساجد خاستگاه سرودهای انقلابی است و از طریق سرودهای انقلابی می توان پیام انقلاب را به آحاد جامعه منتقل کرد.


وی در خاتمه عنوان کرد: امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی بچه های مسجدی در حوزه هنر به ویژه سرودهای انقلابی باشیم.

پایان پیام/ 586